Szolgáltatásaink

Kezdőlap / Szolgáltatásaink

Könyvelés

Teljes körű könyvelés szolgáltatásunk keretében az alábbi szolgáltatásokat nyújtjuk ügyfelei részére:

  • Könyvelés és az ezzel kapcsolatos tevékenységek teljes körű ellátása
  • Egyszeres és kettős könyvvezetés
  • Éves beszámoló, adóbevallások, visszamenőleges könyvelés elkészítése
  • Elektronikus bevallások
  • Kimenő és bejövő számlák könyvelése
  • Bank, pénztár bizonylatok könyvelése
  • EU-s adószám esetén összesítő nyilatkozatok elkészítése
  • Helyi adóbevallás elkészítése
  • Analitikus nyilvántartások vezetése
  • Számviteli politika és egyéb szabályzatok elkészítése
  • Értesítés a befizetendő adók összegéről
  • Év végi zárás, éves bevallások, mérleg elkészítése
  • Bizonylatok átvétele havonta (igény esetén a vállalkozás telephelyén, akár futárszolgálattal is)
  • Adóhatósággal és önkormányzatokkal történő kapcsolattartás, ügyintézés
  • Statisztikai jelentések elkészítés
  • Bevallási kötelezettség keretében beadandó havi, negyedéves vagy éves adóbevallások, valamint egyéb más bevallások elkészítése és elektronikus benyújtása
  • Havi pénzügyi zárások elvégzése – vezetői információk biztosítása
  • Éves beszámolók elkészítése és benyújtása
  • Együttműködés a könyvvizsgálóval
  • A társaság igényeinek megfelelően kialakított havi menedzsment-jelentéscsomag elkészítése
  • Speciális pénzügyi adatszolgáltatások a tulajdonosok részére, illetve a banki hitelfelvételhez szükséges speciális adatszolgáltatások
  • Teljes körű képviselet a NAV-nál az adózással kapcsolatos ügyekben, ellenőrzések esetén

Bérszámfejtés

Bérszámfejtés szolgáltatáson túl Munkaügyi, TB ügyintézés és Egyéb bérügyi szolgáltatás keretében állunk ügyfeleink rendelkezésére.

  • Munkaügyi és TB ügyintézés keretében:
  • Munkavállalók be- és kiléptetésének bejelentése adóhatósághoz
  • Munkáltatót és munkavállalót terhelő adók kiszámítása és nyilvántartása
  • Hatósági adatszolgáltatások
  • Munkavállalók munkaviszonnyal kapcsolatos adminisztratív problémáinak megoldása, igazolások kiállítása
  • Szerződés szerinti természetbeni és/vagy egyéb juttatások számítása és a kapcsolódó ügyintézés lebonyolítása, Cafeteria tanácsadás
  • A munkaviszonnyal kapcsolatos munkaügyi bizonylatok nyilvántartása, megőrzése
  • TB ügyintézés: keresőképtelenség és családtámogatási ellátások elbírálásához szükséges adminisztráció
  • Bérügyi nyilatkozatok (családi/személyi kedvezmény, pótszabadság igénylés, költségtérítés, stb) elkészítése
  • Munkaviszonyra vonatkozó figyelmeztetések, tájékoztatók elkészítése
  • Bérügyi tanácsadás (Munkáltatással és bérezéssel kapcsolatos tanácsadás)
  • Speciális munkavégzéshez kapcsolódó ügyintézés (egyszerűsített foglalkoztatás,
  • Tanulóiszerződés, külföldiek munkavégzésének engedélyeztetése, külföldi kiküldetések egészségbiztosítási ügyintézés, stb)

Bérszámfejtés:

  • Naprakész, felhasználóbarát és pontos bérszámfejtési adatok, kimutatások
  • Az ellátásokkal kapcsolatos főkönyvi feladás készítése
  • Bérrendszerek (időbér, teljesítménybér, havi díj) kidolgozása
  • Levonások teljes körű kezelése
  • Normál és változó munkarendű dolgozók munkabérének bérszámfejtése
  • Bérpótlékok, béren kívüli juttatások bérszámfejtése
  • Megbízási szerződéssel foglalkoztatottak bérszámfejtése
  • Fizetési jegyzékek, aláíró ívek készítése
  • Munkavállalók adatainak nyilvántartása
  • Specializált bérszámfejtés (pl.: Egyszerűsített foglalkoztatás keretében történő jogviszony, Tanulószerződéses jogviszony)
  • A munkába járás költségtérítések (közúti -vasúti) elszámolása annak megfelelően, hogy a munkáltató vagy a munkavállaló vásárolja meg a jegyeket, bérleteket
  • Adóbevallás készítése a NAV felé
  • Áttekinthető és könnyen értelmezhető havi, negyedéves és éves adóbevallások, lista kimenetek
  • Rehabilitációs-, szakképzési hozzájárulás kiszámítása és bevallása
  • Munkáltatói igazolások elkészítése
  • Részletes nyilvántartások a munkavállalók szabadságáról, betegszabadságáról
  • Személyre szabott adatszolgáltatás
  • Jelentések, statisztikák elkészítése különböző kormányzati szervek részére
  • Havi utalandó adók és járulékok megadása
  • Személyi jövedelemadó bevallások elkészítése
  • Kilépő dolgozók elszámolása és bizonylataik elkészítése

Adóbevallás készítése

Magánszemélyek részére:

Elkészítjük éves SZJA bevallását és segítséget nyújtunk a NAV által elkészített bevallástervezet átnézésében, módosításában. Az adóbevallás elkészítése egy szükséges, de időigényes feladat. Cégünk több mint húsz éve minden évben Magyarországon jövedelemmel rendelkező magánszemély részére készíti el adóbevallását. Minimalizáljuk fizetendő adójukat, időt és pénzt spórolunk meg számukra. Segítünk elkészíteni éves személyi jövedelemadó bevallását!

Az alábbiakban felsorolt esetekben mindenképpen kérje könyvelő segítségét, mert vagy önállóan kell az adóbevallást elkészíteni, vagy módosítani kell a NAV által elkészített tervezetet:

  • Egyéni vállalkozás bevételei, költsége, nyeresége
  • Mezőgazdasági őstermelő bevételei, költsége, nyeresége
  • Ingatlanértékesítés adózása
  • Ingó vagyontárgy értékesítése
  • Tőkepiaci ügyletek nyeresége vagy vesztesége
  • Külön adózó jövedelmek többsége, ahol az adóelőleget önállóan kell kiszámítani és megfizetni negyedévente

Szükség esetén regisztráltatjuk az Adóhivatalnál. Szakszerűen kitöltjük a szükséges formanyomtatványokat. A megfelelő számítási módot használva a minimálisra csökkentjük fizetendő adóját, akár az adókedvezményeinek teljes körű igénybevételével. (Első házasok kedvezménye, Családi adókedvezmény, Tevékenységi kedvezmények, Személyi kedvezmények) Biztosítjuk a határidők betartását, hogy elkerülje a felesleg bírságot.

Vállalkozások részére:

Ügyfeleink igényei szerint elkészítjük és benyújtjuk a Magyarországon hatályos számviteli, adóügyi, bérügyi hatósági bevallásokat és beadványokat. Ilyenek például:

  • NAV adatbejelentés
  • OEP / TB adatbejelentés
  • Áfa bevallás
  • Időszaki összesítő jelentések közösségi tranzakciókról
  • Társasági adó bevallás
  • KSH bevallások
  • Éves beszámoló, mérleg, eredménykimutatás benyújtása hatóságokhoz
  • Adóminimalizálás
  • Felkészítés a NAV ellenőrzésre
  • Teljes képviselet az adóhatóságok előtt

Számviteli Tanácsadás

Segítünk a számviteli folyamatok és információk feltérképezésében, rendszerezésében, és javaslatokat teszünk olyan fejlesztésekre, amelyek hozzájárulnak a hatékony zárási folyamatok kivitelezéséhez. Szakértelmünkkel segítjük Önt a döntéshozatalban:

  • Releváns választ adunk a napi gyakorlatból adódó kérdésekre
  • A tervezett tevékenységhez igazítva segítünk a gazdasági forma és az ideális adózási forma kiválasztásában
  • A törvények és szabályzatok pontos ismeretében segítünk felkészülni egy jövőbeni gazdasági eseményre vagy üzleti tervre (cash-flow, adótervezés stb.)
  • Gazdasági hatékonyság növelése/ Automatizált számviteli rendszerek / folyamatok kialakítása ügyfeleinknél
  • Számviteli audit ügyfeleinknél: meglévő számviteli rendszerek, folyamatok átvizsgálása, javaslatok megfogalmazása a hatékonyság, pontosság növelése érdekében
  • Ügyfeleink számviteli / pénzügyi folyamatokban résztvevő alkalmazottainak betanítása / támogatása

Egyéb szolgáltatásaink

Könyvelőváltás

Hogyan váltsunk könyvelőt, mi a könyvelőváltás menetrendje?

  1. Kapcsolatfelvétel

Első lépésként tervező konzultációra kerül sor Ön és irodánk vezetője között. Ezen találkozáson közösen átbeszéljük az együttműködés kereteit, a vállalkozása helyzetét és a jövőre vonatkozó terveket, igényeket. 

  1. Megállapodás és felmondás

Amennyiben minket választ a jövőbeni együttműködésre megállapodást készítünk. 

Egyúttal tájékoztassa a jelenlegi könyvelőjét, hogy váltani szeretne. A jelenlegi szerződést át kell tanulmányoznia és kideríteni, milyen feltételekkel és határidővel lehet azt felbontani. 

  1. Határozzuk meg a váltás napját
  • Célszerű ezt év végére – következő év elejére időzíteni.
  • Év közbeni könyvelőváltás esetén – amennyiben lehetséges – ez még június 30. előtt történjen meg.
  • Amennyiben ez elkerülhetetlen, akkor – ha a vállalkozás ÁFA fizetésre kötelezett, abban az esetben – egy ÁFÁ-s időszak lezárásának időpontjában történjen a váltás. Máskülönben mind a régi mind az új könyvelő dolgát jelentősen megnehezíti, és ez Önnek is bonyodalmakat és plusz költséget okoz.
  • Ha megvan a pontos dátum, akkor az azt következő időszakra már ne adjon át számlákat, illetve bizonylatokat a régi könyvelőnek. 
    1. Rendezni kell az utolsó havi könyvviteli számlát és el kell hozni az iratokat

    Természetesen a régi könyvelővel le kell zárni a közös munkát, aminek az egyik része, hogy ön kifizeti a korábbi könyvelő utolsó számláját, a könyvelő pedig átadja az iratokat. 

    1. Hozzáférés az új könyvelőnek

    Ezt követően adjon meghatalmazást az Ügyfélkapun új könyvelőjének, hogy saját felhasználójával és saját kódjával hozzáférhessen az Ön vállalkozásának adataihoz, illetve felületeihez a könyvelési szolgáltatáshoz szükséges mértékig.

    Addig, amíg teljesen le nem zajlik az átadás-átvétel, célszerű meghagyni az Ügyfélkapu hozzáférést korábbi könyvelőnknek is, ugyanis lesznek még olyan intézni valók a könyvelőváltás folyamata során, amelyekhez erre szükség lehet.

     

    1. Átadás-átvétel

    Miután mindent alaposan előkészítettünk, következik a könyvelőváltás talán legsarkalatosabb pontja, mégpedig a könyvelési anyagok átadása és azok átvétele. Ezt mindkét könyvelővel meg kell tennünk. Vagyis a régi könyvelőnek át kell adnia az Ön részére az anyagokat (és azt Önnek átvenni), majd ezt követően át kell adnia az új könyvelőnek, aki ezeket átveszi.

    A könyvelési anyagok közvetítése az Ön feladata lesz ebben a folyamatban. Amire nagyon figyeljen oda, hogy a régi könyvelő minden dokumentumot, írásos jegyzőkönyv alapján adjon át Önnek. Minden kerüljön átadásra –  pl. főkönyvi kivonat, kartonok, analitikák (tárgyi eszköz analitika, ÁFA analitika, béranalitika), munkaügyi dokumentumok és kimutatások – a vállalkozás alapdokumentációjával egyetemben. Természetesen a könyvelési bizonylatokról se feledkezzen el!

    Ügyfeleink részére egy check listát adunk át arról, hogy mely dokumentumokat kell megkapnia.

    1. Az elmúlt időszak újra könyvelése

    Ha évközben történik a váltás, akkor a le nem zárt év eddigi hónapjait újra könyveljük, hogy biztosan ne legyen hiba az anyagban, és hogy bekerüljenek a mi rendszerünkbe is a tárgyévi adatok. Ezért praktikus még az első negyedében, márciusig eszközölni a könyvelőváltást – de ha ez nem sikerül, természetesen bármikor meg lehet oldani. 

Cégalapítás támogatása / Könyvelés most induló vállalkozásoknak

A sikeres cégalapítás záloga, ha már cégalapítás előtt konzultál velünk – van pár ötletünk a sikeres induláshoz!

Egy új vállalkozás létrehozása nem egyszerű feladat, mivel a nem megfelelő döntések hosszú időre negatívan befolyásolhatják az induló vállalkozás működését.

Szolgáltatásaink

• Teljes körű tájékoztatás a társasági formákról

• Konzultáció az elérhető adózási formákról

• Tulajdonosok felelősségi köreinek változása a társasági forma szerint

• Tervezés és összehasonlítás az elérhető adózási formák szerint

• Tőkekapacitás / előírt tőkeminimum és ezek rendelkezésre bocsátásának lehetőségei

• Szükséges engedélyek tevékenységi körök szerint

• Cégalapítást követő teendők koordinálása

• Bejelentések / regisztrációk

Elrontott könyvelés rendbetétele

A múlt rendbetétele

Egy jól működő vállalkozás vezetősége is dönthet úgy, hogy egy másik könyvelőirodát, könyvelőt bíz meg a könyvelési feladatok elvégzésére.

Segítséget nyújtunk, ha a társaság képviselői szeretnének bizonyosságot nyerni arról, hogy az előző években rögzített bizonylatok, mint adózási, mint számviteli szempontból megfelelnek-e az elvárásoknak.

Vállaljuk, természetesen külön egyeztetett díjazás ellenében az előző évek könyvelési dokumentumainak rögzítését, a szakmailag elrontott, pontatlan, hiányos könyvelések felülvizsgálatát, korrekcióját és a jogkövető forma kidolgozását.

Felülvizsgáljuk a már leadott bevallásokat és elkészítjük az új bevallásokat, szükséges önellenőrzéseket, majd azokat benyújtjuk. Képviseljük ügyfeleinket az egyeztetések során.

Képviselet hatóságok előtt, adóvizsgálat

Ügyfeleinket igény szerint képviseljük központi (NAV, KSH, OEP, TB) vagy helyi (önkormányzatok) adóhatóságok előtt. A képviseletet, kapcsolattartást telefonon, emailen, vagy szükség esetén személyesen látjuk el.

Példák képviseletre:

  • Adóhatósági (központi, vagy helyi) regisztrációk, beadványok, bevallások benyújtása
  • Közreműködés NAV adóvizsgálatnál (kapcsolattartás hatósággal személyesen, telefonon, emailen)
  • Közreműködés KSH megkereséseknél (kapcsolattartás hatósággal telefonon, emailen)
  • Közreműködés OEP /TB megkereséseknél, vizsgálatoknál (kapcsolattartás hatósággal telefonon, emailen)

Adóhatósági észrevételek, fellebbezések megírása, benyújtása hatóságokhoz.

Online könyvviteli szolgáltatás

Online könyvelési szolgáltatásunk lényege, hogy ügyfeleink a vállalkozásuk számla, bér, bank és munkaügyi adatait nem papíralapon és időszakosan juttatják el a könyvelő irodánkba. 

Földrajzi és időbeli korlátok nélkül választhat professzionális online könyvelési szolgáltatást. Az online rendszer 24 órában a hét minden napján az Ön rendelkezésére áll.  Jelentős üzemeltetési költséget tud megtakarítani, hiszen a számlákat és egyéb bizonylatokat nem kell személyesen eljuttatni hozzánk.

Kizárólag internetkapcsolatra, számítógépre és scanelre van szükség. Az adott vállalkozás kijelölt könyvelője a kapott adatok alapján elvégzi a könyvelési és bérszámfejtési feladatokat.

 

Speciális céghelyzet

Vállalkozása speciális problémáinak megoldásában is együttműködő partnere lehetünk.

A gazdasági élet minden napjaiban vállalkozások alakulnak át vagy szűnnek meg. A megszűnésnek és az átalakulásnak többféle formája van, amelynek számviteli elszámolása egészen sajátos. 

Az átalakulással kapcsolatos teljes folyamatban készen állunk az Ön és ügyvédei segítésére, legyen szó végelszámolásról, felszámolásról, vállalkozások beolvadásáról, összeolvadásáról vagy átalakulásról, kiválásról, szétválásról.

 

Lépj velünk kapcsolatba

E-mail cím: nemeth.nemethkft@gmail.com
Telefonszám: +36 20 252 9036, +36 94 399 920
Cím: Szombathely, Thököly utca 31. 2/4.

Írj nekünk

    Ezt az űrlapot és oldalt a reCAPTCHA védi és a Google Adatkezelése, valamint Általános Szerződési Feltétele vonatkozik rá.